mKD to oprogramowanie do zarządzania systemem kontroli dostępu, którego producentem jest Firma HSKData Ltd. Umożliwia nie tylko zabezpieczenie obszaru firmy, ale również ogranicza nakłady na kontrolę pomieszczeń i stref, usprawnia i podnosi wydajność pracy pracowników. Program wspomaga zarządzanie ruchem osób na terenie obiektów, poprzez kontrolę uprawnień do rejestracji, dostępu, prawa posługiwania się identyfikatorem elektronicznym oraz obsługę ruchu gości i pracowników firm zewnętrznych. To narzędzie, które pozwala w sposób automatyczny i precyzyjny kontrolować dostęp do poszczególnych stref i pomieszczeń wskazanym osobom.
Oprócz funkcji administracyjnych i kontrolnych, program posiada:
- Moduły do wizualizacji rejestrowanych osób (wyświetlanie zdjęć, tablic obecności)
- Podgląd stanu osobowego obszaru wraz z ilością osób do ewakuacji
- Stanowiska kontrolne systemu (tablica stanów systemu z alarmami dźwiękowymi)
- Moduł wydawania przepustek dla „gości”
Zaimplementowane raporty pozwalają na analizę zdarzeń gromadzonych przez system zarówno w chwili bieżącej, jak danych historycznych. Mechanizmy filtrujące pozwalają na przeprowadzenie analizy danych według wybranych kryteriów. Administrator systemu nadaje lub ogranicza prawa dostępu poszczególnym osobom oraz grupom, a także kontroluje sytuację w stanach nadzwyczajnych takich jak pożar czy innego rodzaju zagrożenie.
Program mKD:
- Zapewnia identyfikację personalną i rejestrację zdarzeń
- Posiada konstrukcję modułową umożliwiając elastyczną rozbudowę
- Zapewnia pełną obsługę osób i kart przez użytkowników systemu
- Posiada obsługę zdarzeń alarmowych za pomocą krańcówek – kontaktronów (niedomknięcie drzwi, nieautoryzowane otwarcie, próba sabotażowa)
- Zapewnia działanie z komunikacją ciągłą lub okresową (awaria któregokolwiek elementu składowego nie powoduje przerwania poprawnej pracy pozostałych elementów)
- Zapewnia możliwość definiowania obszarów (stref) z przydziałem urządzeń
- Zapewnia możliwość definiowania reguł dostępu w oparciu o siatkę czasową
- Zapewnia pracę ciągłą - zmiany konfiguracyjne dokonywane są w tle, nie powodując ograniczeń w funkcjonowaniu systemu
- Współpracuje z systemem rejestracji czasu pracy produkcji HSK Data
- Umożliwia współpracę z zewnętrznymi aplikacjami do rozliczania czasu pracy
- Jest w pełni autonomiczna i bezpieczna
Oprogramowanie jest wykorzystywane m.in. w:
- Małych
- Średnich
- Dużych przedsiębiorstwach
Elementy aplikacji mKD:
Ewidencja osób/pracowników obsługiwanych przez system.
Ewidencja kart obejmująca:
- Numer karty elektronicznej
- Status karty (wydana, zablokowana)
- Historię wykorzystania karty dla poszczególnych użytkowników
Definicja i obsługa urządzeń KD/RCP.
Możliwość definiowania grup uprawnień dla posiadaczy kart elektronicznych (pracownicy, firmy obce, ochrona), opcjonalnie uprawnienia mogą zostać przypisane do działu – jednostki organizacyjnej.
Moduł tablicy obecności dla wybranej grupy osobowej.
Moduł raportów z możliwością eksportu do plików.
Standardowe raporty:
- Raport czasu pracy
- Raport nieużywanych kart
- Raport błędów
- Raport kart i uprawnień
- Zestawienie wydanych kart
- Raport przejścia
Moduł kontroli obecności w definiowanych obszarach pod kątem ewakuacji (podział osób na firmy, działy, miejsca ewakuacji) – lista imienna z licznikiem osób.
Moduł wydawania przepustek.